Reklamační řád
Reklamační řád – Včeluj krámek
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění u nákupu v internetovém obchodě Včeluj krámek (dále jen „Prodávající“). Vychází ze zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
1. Úvodní ustanovení
- Reklamací se rozumí uplatnění práva z vadného plnění Kupujícím.
- Tento řád je veřejně dostupný na webu a Kupujícímu je na jeho žádost poskytnut v textové podobě.
2. Specifika ruční výroby a přírodního vosku
- Každá svíčka je ručně vyráběný originál. Drobné odchylky v barvě, struktuře povrchu, tvaru či hmotnosti jsou přirozenou vlastností ruční výroby a nejsou vadou.
- Včelí vosk je přírodní materiál; může se objevit bělavý povlak („voskový květ“). Nejde o vadu, ale o přirozený jev. Povlak lze jemně setřít měkkým hadříkem nebo opatrně nahřát.
3. Uplatnění reklamace
Reklamaci uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vady:
- e-mailem: info@vcelujkramek.cz nebo
- poštou / osobně na adrese pro reklamace: David Zítek, Michelská 48/5, Praha 4, 140 00.
Do zprávy uveďte: číslo objednávky, popis vady, preferovaný způsob vyřízení, vaše kontaktní údaje a přiložte fotodokumentaci (pokud lze). Přiložte kopii dokladu o koupi (faktura/účtenka).
4. Lhůty a práva z vad
- Práva z vadného plnění můžete uplatnit do 24 měsíců od převzetí zboží.
- Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí.
- Nelze reklamovat vady způsobené nesprávným užíváním, skladováním, mechanickým poškozením nebo opotřebením obvyklým užíváním.
5. Způsob vyřízení reklamace
- O reklamaci rozhodneme ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení.
- Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
- Dle povahy vady máte právo na opravu, výměnu, přiměřenou slevu z ceny, nebo odstoupení od smlouvy (vrácení peněz) – zejména při podstatném porušení smlouvy nebo opakovaném výskytu vady.
6. Náklady a doprava reklamovaného zboží
- Je-li reklamace uznána jako oprávněná, máte právo na účelně vynaložené náklady spojené s uplatněním reklamace (např. poštovné – doložte doklad).
- Zboží k reklamaci prosíme bezpečně zabalte, aby nedošlo k dalšímu poškození během přepravy.
7. Mimosoudní řešení sporů
Spotřebitel má právo obrátit se s návrhem na mimosoudní řešení sporu na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz). Platforma EU ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
8. Závěrečná ustanovení
- Tento reklamační řád je účinný od 29.8.2025 a tvoří přílohu Obchodních podmínek.
- Prodávající si vyhrazuje právo řád aktualizovat; aktuální znění je vždy dostupné na této stránce.
Příloha: Formulář pro uplatnění reklamace (ke stažení / vyplnění)
Formulář můžete vyplnit elektronicky a zaslat e-mailem nebo vytisknout a přiložit k zásilce.
REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ Prodávající: David Zítek, Michelská 48/5, Praha4, 140 00, e-mail: info@vcelujkramek.cz, tel.: 774 872 758 Kupující: Jméno a příjmení: .................................................... Adresa: .............................................................. E-mail / telefon: .................................................... Objednávka č.: .......................... Datum nákupu: ............. Reklamované zboží (název, počet): ................................... Popis vady (co se děje, kdy se projevila): ........................... Preferovaný způsob vyřízení (oprava / výměna / sleva / odstoupení): .. Číslo účtu (pro případ vrácení peněz): ............................... V [město] dne [datum] Podpis (u listinné podoby): __________